Hebrejima
Poglavlje 7
Svećenstvo po Melkisedeku
- 7:1
- Jer je taj Melkisedek, kralj Šalema, svećenik Boga Svevišnjega, koji je susreo Abrahama kad se ovaj vraćao s pokolja kraljeva, i blagoslovio ga,
- 7:2
- i kojemu je Abraham dodijelio desetinu od svega; onaj čije je ime u prijevodu najprije “Kralj pravednosti”, a poslije toga i “Kralj Šalema”, to jest “Kralj mira”:
- 7:3
- bez oca, bez majke, bez porijekla, kojemu dani nemaju ni početka ni život kraja, nego je nalik Sinu Božjemu, on ostaje svećenik neprestano.
- 7:4
- Ali promatrajte koliko je velik taj kome je i patrijarh Abraham dao desetinu od plijena.
- 7:5
- I doista, i oni od sinova Levijevih koji primaju službu svećenstva imaju po Zakonu zapovijed ubirati desetinu od naroda, to jest od braće svoje, premda su i oni izašli iz bokova Abrahramovih.
- 7:6
- Ali on, koji ne vuče porijeklo od njih, primio je desetinu od Abrahama i blagoslovio onoga koji je imao obećanja.
- 7:7
- I bez ikakva proturječja, veći blagoslivlja manjega.
- 7:8
- I tako ovdje desetine primaju ljudi koji umiru, a ondje onaj za kojega se svjedoči da živi.
- 7:9
- I tako reći, po Abrahamu je i Levi, koji inače prima desetine, dao desetinu,
- 7:10
- jer je još bio u bokovima očevim kad ga je susreo Melkisedek.
- 7:11
- Ako je, dakle, savršenstvo bilo po levitskom svećenstvu jer je narod pod njim primio Zakon, zbog čega bi još bilo potrebno da ustaje drugi svećenik, po redu Melkisedekovu, a da se ne imenuje po redu Aronovu?
- 7:12
- Jer kad se mijenja svećenstvo, nužno se mijenja i Zakon.
- 7:13
- Jer onaj o kome je to rečeno, pripadao je drugom plemenu od kojeg nitko nije imao službu kod žrtvenika.
- 7:14
- Jer je očito da je naš Gospodin potekao od Jude, iz plemena za koje Mojsije nije ništa govorio o svećenstvu.
Kristovo savršeno svećenstvo
- 7:15
- I još je mnogo očitije da po sličnosti s Melkisedekom ustaje drugi svećenik
- 7:16
- koji to nije postao po zakonu tjelesne zapovijedi, nego po snazi beskrajnoga života.
- 7:17
- Jer svjedoči: Ti si svećenik zauvijek po redu Melkisedekovu.
- 7:18
- Jer se doista ukida prijašnja zapovijed zbog njezine slabosti i beskorisnosti.
- 7:19
- Jer Zakon nije ništa učinio savršenim, nego se uvodi bolja nada po kojoj se približavamo Bogu.
- 7:20
- I budući da je on postao svećenikom ali ne bez zakletve,
- 7:21
- (jer oni su bez zakletve postali svećenicima, a ovaj uz zakletvu onoga koji mu govori: “Zakleo se Gospod i neće se pokajati: ʻTi si svećenik zauvijek po redu Melkisedekovu!ʼ ”)
- 7:22
- utoliko je Isus postao jamcem boljega zavjeta.
- 7:23
- I njih je doista bilo mnogo svećenika, zato što ih je smrt sprečavala da ostanu;
- 7:24
- a on, jer ostaje zauvijek, ima nepromjenjivo svećenstvo.
- 7:25
- Zato i može u potpunosti spasiti one koji po njemu pristupaju k Bogu, pošto uvijek živi da bi se zauzimao za njih.
- 7:26
- Jer takav nam je veliki svećenik i dolikovao: svet, nedužan, neokaljan, odvojen od grešnika i koji je postao uzvišeniji od nebesa;
- 7:27
- koji ne treba svakodnevno, kao oni veliki svećenici, prinositi žrtvu najprije za svoje grijehe, a zatim za grijehe naroda. Jer je to učinio jednom kad je prinio samoga sebe.
- 7:28
- Jer je Zakon postavio za velike svećenike ljude koji imaju slabost, a riječ zakletve, koja je došla nakon Zakona, postavlja Sina koji je posvećen za sva vremena.
Preuzmi ovo poglavlje: HTML